dinsdag 25 augustus 2009

Clean Desk?






Elke week opnieuw nemen we ons voor om ons kantoor wat meer op te ruimen. Nu is het telkens stressen als er partners of klanten op bezoek komen om alles wat netjes aan de kant te krijgen. Elke week opnieuw loopt het met ons goede voornemen grondig fout. Onze bureaus netjes houden lukt gewoon niet, hoe hard we ook proberen.



Waaraan het ligt, weten we niet. Is de concentratie van testosteron in een kantoor omgekeerd evenredig met de orde van dat kantoor? Hebben we nood aan een extra partner die wat meer consciëntieus is (alsof een ordelijk persoon ook maar één dag in onze 'creatieve warboel' wil komen werken)? Ligt het aan ons MBTI-profiel of ons sterrebeeld?






Wie tips heeft, altijd welkom!






Wie komt opruimen, nog meer welkom ;-)!



9 opmerkingen:

Anoniem zei

stagiaire? ;-)

Sara zei

Moving desks!! Alle 3 een trolley kopen ee, zoals in euroclear. Dan moet je savonds wel opruimen. Ennn dan kan je smorgens kiezen waar je kan zitten als je als eerste aankomt ;-p

Michael Tack zei

@ anoniem: tsss... Is het zo dat de stagiaires bij jullie op het werk worden behandeld? De dutskes. Wij hebben al heel veel interessante taken voor haar klaar liggen: rapporten schrijven, statistische analyses, cold calling, ... ze zal er dol op zijn!

Michael Tack zei

@ Sara:
Heel goed idee. Alleen kunnen wij om principiële redenen niet zo gaan werken. Werken met trolleys is 'parperless' werken. En dat gaat niet bij ons.

Het is namelijk zo dat we een prachtige, grote, dikke printer hebben. En in de concurrentie tussen kleine bedrijfjes over wie de grootste is, is de grootte van uw printer een enorm statussymbool (op dit vlak is het een waarheid als een koe: SIZE DOES MATTER).

Wij zijn verplicht om veel papieren te printen. Want als we minder gaan printen, gaan die mannen van de printermaatschappij ons een kleiner model voorstellen. Dan verliezen we vele plaatsen op de sociale ladder van de KMO's.

ja ja, het zakenleven is keihard.

Anoniem zei

Hallo Michael
ik ken dat probleem is iets waar ikzelf ook mee worstel...ik denk dat het te maken heeft met disipline en structuur..een ding weet ik wel dat een geordende omgeving veel minder stress teweeg brengt tijd uitspaart en meer energie heeft....bewust worden of zijn is een feit maar de disipline aan de dag leggen om die kleine tijdsspanne te reserveren in de agenda dagelijks liefst op vaste moment is ook een feit maar soms o zo moeilijk...
dus worstelen we maar voort als ik bruikbare tips heb laat ik ze wel weten..
groeten aan jullie allen vanachter mijn stapels papieren op mijn bureau die ik nu wil wegwerken...weet gedeelde smart is halve smart...
Hilde Tack

Michael Tack zei

Hallo,

Leuk te horen dat we niet de enigen zijn die met dit 'probleem' te kampen hebben. Zelfs in grotere, meer gevestigde bedrijven komt het dus voor...

Tot binnenkort!

Krist zei

Ook ik heb dat probleem maar mijn collega's maken er genoeg opmerkingen over zodat ik het niet te erg laat komen. Ik probeer toch zeker 1 keer per week een moment van opruim te voorzien.
Wij hebben ook 2 grote printers :-)
Krist

Marc zei

Hallo Michael,
paperless office, niet waar? Nog een beetje en we zijn er. Ondertussen zit er maar 1 ding op: een ruimte waar gewerkt wordt en een ruimte waar ontvangen wordt...
Ik zie je al denken: 'look who's talking', maar ja, ik zei ook niet dat ik perfect ben :-)
Marc

Anoniem zei

Ben ik ook welkom om te komen opruimen?
Je moeder