donderdag 19 mei 2011

Waarom nooit BMW's als Taxi?


Heeft er eigenlijk iemand een idee waarom er nooit BMW's als taxi worden gebruikt? De Mercedes E-klasse is superpopulair als taxi en de BMW 5 lijkt me daar in geen enkel opzicht te moeten voor onder doen: Comfort, restwaarde, degelijkheid,... Ik vind de 5-reeks daarenboven veel mooier dan de E-klasse. Het zou het straatbeeld ten goede komen, mochten er meer van rondrijden.

Ik had ooit het genoegen mee te kunnen met een Lexus als taxi en zelfs een AMG-versie van de C-klasse. Verder heb ik de indruk dat de Toyota's en zelfs Franse wagens meer en meer als taxi worden gebruikt. Maar BMW's? Die zie ik nooit als taxi in het straatbeeld. Hoe komt dat toch? Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd.

De grote uitzondering is natuurlijk de M5 Ringtaxi op de Nurburgring...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

achterwielaandrijving is minder handig in alle weersomstandigheden?

Anoniem zei

gewoon een lelijke auto misschien

Michael Tack zei

@Anoniem I: Opmerking over achterwielaandrijving makes sens. Al hebben Mercedes en Lexus ook achterwielaandrijving dacht ik.

@Anoniem II: Uiterlijk van auto's is voor taxichauffeurs geen argument vrees ik: tegenwoordig rijden er ook scenics, Vito's, monovolumes allerlei als taxi rond... ;-)

Anoniem zei

Mercedes biedt meer service speciaal leasetarief voor taxi.almede paketten bv zwaardere accu etc

Michael zei

Ach, thanks, dat wist ik niet. Leuk weetje. Ondertussen nog eens kunnen genieten van een BMW 5 als taxi in Amsterdam, trouwens.