dinsdag 16 augustus 2011

Kwaliteit en klantvriendelijkheid: Praktijkervaring

C wou heel graag eens gaan kamperen. Dat leek me wel een tof idee, op voorwaarde dat het mooi weer was. Daarom had ik op voorhand niets gereserveerd. Enkel de dag voor het vertrek keek ik eens op internet om te zien waar in Europa er mooi weer was. In het Zuiden van Frankrijk bleek het nogal warm te zijn en niet te regenen. Na het lezen van de positieve commentaren op internet over camping Les Peneyrals, belde ik eens om te vragen of er nog plaats was. De vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn zei dat ik gerust mocht afkomen. Ze zouden wel een plaatsje vinden. Welgezind reden C en ik naar de Dordogne.
Ter plaatse werden we zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaar. We mochten plaats nemen op een golfkarretje om ons de camping en de vrije plaatsen te tonen. Uiteindelijk bleek dat de gewone plaatsen al volzet waren en dat hij ons een plaatsje aanbood op een grasplein dat enkel in heel drukke periodes werd bezet. Op die manier stelde de eigenaar zich zo klantvriendelijk mogelijk op (anders moesten we nog gaan rondrijden in de buurt op zoek naar een andere camping), maar omdat deze pleinen erg dicht lagen bij de disco en het speelplein, waren ze wel erg lawaaierig. Wat inboeten op kwaliteit dus...

Ik denk die in de dienstensector werkt, wel eens met die spanning wordt geconfronteerd. Nu ervaarde ik de spanning eens 'van de andere kant'. Gelukkig viel het lawaai al bij al goed mee en kon vooral C zeer goed slapen. Ikzelf heb er ook een mooi voorbeeld aan overgehouden voor als ik nog eens les moet geven...

Geen opmerkingen: