zondag 8 januari 2012

Hulde na de skivakanties


Vorige week 'stond ik op de latten', zoals men dat pleegt te zeggen. Aan sneeuw geen gebrek, in tegendeel. In deze moeilijke weersomstandigheden in de bergen, besef je hoe sterk je als individu bent overgeleverd aan anderen. Daarom breng ik graag even hulde aan een aantal zaken op deze blog.

1) Hulde aan touring mobilis. Bij vertrek raadden zij aan met sneeuwkettingen of toch minstens met winterbanden te vertrekken richting Alpen. Zoals je ziet op de foto, geen overbodig advies.

2) Hulde aan de skimonitoren. Bewonderenswaardig hoe zij met een klasje kinderen in een halve sneeuwstorm in veilige omstandigheden de berg af komen. Ik vind het idee om met een skiklasje met beginnende skiërtjes de bergen in te trekken, op zich al een beetje beangstigend, maar een beetje skimonitor lijkt zich daar niets van aan te trekken. Ijskoud was het, met sneeuw die snijdt in je gezicht, maar de kinderen vonden het toch de max.

3) Hulde aan de sneeuwschop. Je bent niets met alle electronica in je auto als die is ingesneeuwd. Alleen de goede oude sneeuwschop kan dan soelaas brengen. Bijna 3 uur lang heb ik gegraven vooraleer ik een 10 tal centimeter kan verrijden. Daarna nog een uurtje manoevreren in de parkeerplaats vooraleer ik er helemaal uit kon rijden. Spannend was dat.

Hiermee is het eerste blogje van 2012 een feit. Nu aan de slag. Hopelijk tot een volgende keer!



Geen opmerkingen: