donderdag 24 november 2011

The chase is better than the catch

Straks werk ik samen met Thomas een nieuw testconcept uit voor een klant. Beiden zijn we er aan aantal keer op bezoek geweest en nu we een goed zicht hebben op wat men precies wil, kunnen we aan de slag.

Voor mij zijn dit de allerleukste dagen op het werk: Het creƫren van nieuwe dingen. Dit concept wordt dan vertaald naar een eerste versie van de test. Die pilootversie nemen we dan af van een groep proefpersonen. Op basis van de analyse van hun resultaten zien we dan of het een succes is dan wel of er nog veel moet worden bijgeschaafd.

Als die resultaten goed zijn, dan is dat fantastisch. Maar eigenlijk vind ik het ontwerpen op zich nog leuker. Het is een beetje zoals verleiden: The chase is better than the catch.

PS: @ Silvie: Maak u niet ongerust: Dat van vrouwen verleiden heb ik uit een liedje van Motorhead. Ik heb er al lang geen flauw idee meer van hoe het voelt vrouwen te verleiden. Laat staan een catch te hebben.

Geen opmerkingen: