maandag 21 november 2011

Recht op antwoord: Mama en Papa

Na mijn blogpostje van vorige week over koppels die elkaar aanspreken met Mama en Papa, kreeg ik (in het echte leven) nogal wat reacties. Blijkbaar zijn er heel wat koppels die elkaar aanspreken met mama en papa. En ligt het niet voor de hand om daar wat de draak mee te steken.

C en K namen geen aanstoot aan mijn blogje (ik legde u al uit dat het echt toffe mensen zijn), maar om de anderen gerust te stellen, schreef ik een 'recht van antwoord' in hun naam.

'Beste Michael,

Graag willen we je nog eens bedanken voor de fijne namiddag in Brugge. Het is geen Antwerpen, natuurlijk, maar toch een hoogtepunt op de parking rond de Stad. Een hokje met winkelkarretjes op de parking van een warenhuis, als het ware.

Ik heb de indruk dat je op je blog een beetje bent aan het lachten met het feit dat C en ik elkaar aanspreken met Mama en Papa. Ik moet toegeven dat het waar is dat wel dat wel eens doen. Maar alleen als de kids er bij zijn. Dat maakt het gemakkelijker voor hen. Geef toe, zoals jij met je zoon communiceert, is het ook niet altijd even praktisch: 'Roep Silvie eens?' of 'Waar is je mama?' zijn toch rare dingen om te zeggen tegen je eigen kind. Hoorde ik het trouwens goed dat hij je vroeg 'Liefje van mama, mag ik nog een glaasje limonade?'?

Laat ons het dan maar houden bij het eenvoudige 'Mama en papa'. Niet erg sexy, een beetje sneu zelfs, maar het is toch efficiƫnter communiceren. Spaart ons wat gedoe. Ieder zijn meug, zeker?

Ondanks je vorige blog, altijd welkom in A. Je mocht al eens nood hebben aan wat cultuur en beschaving ;-).

Groetjes (ook van C.)

K.'






Geen opmerkingen: