maandag 19 december 2011

Flashback

Ik ben een beetje zenuwachtig. Ik heb deze middag een afspraak met mijn boekhouder. Dat voelt voor mij als een leerling die na de lesuren naar de directeur moet. Ik verwacht me aan een preek, niet omdat ik dingen doe die niet mogen (in tegendeel: ik recupereer veel te weinig kosten om een goede Belg te zijn omdat ik het gewoon ontzie), maar omwille van mijn slordigheid. Ik weet nu al wat ik zal mogen horen: 'Dag Michael, ik heb hier een lijstje met alle ontbrekende documenten. Ik mis heel wat facturen van aankopen, loonstroken en bankuitreksels. Kan je eens kijken of je die nog ergens hebt liggen?'. Ik zal dan van ja knikken en met loden schoenen naar huis gaan, vloekend op die 'f*cking administratie'. Slechtgezind smijt ik me dan weer op mijn werk. Na een half uur zit ik dan nog meer te vloeken, want ik vraag me dan af 'waarom doe ik dit allemaal? Ik verdien veel meer met ticketjes verzamelen dan met nieuwe projecten uit te voeren'. Gevolg is dan dat ik steeds slechtgezinder zit te werken tot ik vanavond de dag eindig met een bezoekje aan de site Vacature.com met het vaste voornemen om terug gewoon in loondienst te gaan in plaats van verder zelfstandige te zijn. Aangezien ik dan geen enkele job vind die leuker is dan mijn huidige job, ga ik dan maar slapen, gevangen in een catch 22. Morgen word ik dan wakker, is het allemaal bezonken, slik ik even, leg mezelf uit dat ik niet meer tijd zal steken in de administratie en wel meer zal betalen aan de boekhouder. En om de boekhouder te betalen, moet ik dan terug aan het werk. Voila, van motivatie gesproken. Ge kunt maar beter voorbereid zijn op de dag die komt. PS: Het fotooke is van BDO omdat zij mijn boekhouders zijn. Ter compensatie van het feit dat ik hen als boosdoeners voorstel (wat eigenlijk onterecht is omdat ze steeds heel vriendelijk en professioneel zijn; de oorzaak van de ellende is mijn slordigheid), maak ik een beetje reclame voor hen.;-)

2 opmerkingen:

Lieven zei

Hahaha... zeer herkenbaar. Gelukkig heb ik een zeer lieve vrouw die dit allemaal in orde brengt. M'n discipline om alles goed bij te houden is wel sterk toegenomen doorheen de jaren. Zeker een aanrader Michael.

Veel succes verder,

Lieven

Anoniem zei

Aha, een lotgenoot! In mijn relatie ben ik dan nog de beste van ons twee. Wat de algehele afwezigheid van enig huishoudelijk administratief beleid verklaart :-).

Ook voor u veel succes. Leuke blog heb je, trouwens.

Ook voor u veel succes! We komen elkaar wel nog eens tegen, vermoed ik :).