donderdag 15 december 2011

Zwak voor de maand december

Midden december is het nu. Ongeveer even ver van Sinterklaas als van Kerstmis. Ik geef bij deze openlijk toe dat ik eigenlijk best wel hou van de decembermaand. Hoe ouder ik word, hoe leuker ik het eigenlijk vind (da's al een tweede verwijzing in de blog naar mijn ouderdom deze week. Nog wat vroeg voor een midlife nochtans).
De stad is mooi verlicht, er worden cadeautjes uitgewisseld, wie niet in verlof is, heeft op het eind van het jaar toch minstens een beetje het vakantiegevoel, ... .

Ik weet natuurlijk ook dat december voor de meeste mensen een heel drukke maand is op het werk, dat de studenten examens hebben (of minstens blok), dat er cadeautjesstress is, dat het een commercieel gedoe is, enzo, maar toch... Het heeft wel iets.

Misschien word ik gewoon niet alleen ouder maar ook meliger.

DISCLAIMER (ter attentie van Eva van Adforum): Deze blog wordt geschreven in persoonlijke naam. Deze waardering van het kerstfeest is hyperindividueel, momentaan en bijlange geen stabiele trek. In die zin impliceert deze bekentenis op geen enkele manier een goedkeuring van het verzoek van medewerksters van Duitse nationaliteit om Kerstmuziek op te zetten op het werk (inclusief kerstfeestje). Met 'kerstmuziek' wordt in het voorgaande verwezen naar alle soorten en varianten van wat over het algemeen gedefineerd kan worden door kerstmarktpubliek als 'kerstmuziek'. In het bijzonder is er geen enkele goedkeuring af te leiden uit bovenstaand blogbericht voor alle Duitse schlager kerstmuziek en hun Vlaamse varianten. In het kader van de wetgeving rond veiligheid en welzijn op het werk, is het niet toegelaten de kerst CD van Jo Vally binnen te brengen binnen de bedrijfsgebouwen van Adforum.

Geen opmerkingen: