zondag 15 januari 2012

Automerken en kledingmerken: Noodzakelijke voorkennis voor u een auto kiest


De meeste vrouwen zijn helemaal niet geïnteresseerd in auto's. En sinds de intrede van het concept van 'de nieuwe man' doen veel mannen zelfs niet meer alsof ze enige interesse hebben in auto's. En dat heeft rampzalige gevolgen voor keuzes die mensen maken. Door een gebrek aan kennis over automerken slaan veel mensen een ronduit belachelijk figuur met hun wagen. Nochtans is het niet zo moeilijk. Met automerken is het net hetzelfde als met kledingmerken. Je keuze vertelt heel wat over jezelf. Lees daarom grondig de onderstaande info zodat u een geïnformeerde keuze kan maken. Na het lezen van deze info weet u welke gevolgen uw keuze heeft voor uw imago en uw uitstraling. Bij elk automerk vindt u een woordje uitleg en een kledijmatig equivalent.

Audi: Degelijk maar een beetje saai. Aan de dure kant: Scapa of Scotland
Mercedes: Degelijk maar een beetje saai. Duur: Burberry
Dacia: Kwaliteit, stijl en uitstraling doen u niets. Enkel de prijs telt: Zeeman; Wibra
Saab: Tikkeltje eigenzinnig, creatief maar doordacht, degelijk: Junk de Luxe; Ben Sherman
BMW: Stijlvol en kwaliteitsvol. U weet wat u doet en heeft lak aan de rest van de wereld: Paul Smith
Land Rover: Ziet er mooi uit, maar echt topkwaliteit is het niet: Tommy Hillfiger
Renault: Van ver best ok, van dichtbij merk je het verschil: C&A
Nissan: Ook hier geldt: Van ver best ok, van dichtbij merk je het verschil, maar u bent wat ouder (of kreeg advies van uw pa bij de autokeuze: E5
Toyota: Oerdegelijk, weinig belang aan esthetiek. U houdt van fermettestijl of bent 75+: Damart
Subaru: U bent fijnproever en maakt minder voor de hand liggende keuzes. Rijplezier tegen betaalbare prijzen: Strellson, Scaball
Alfa Romeo: U heeft een passie voor schoonheid en resultaat. Duurzaamheid is een u onbekend concept: Liberace (ja, Liberace, geef Versace ofzo. De bling factor van Alfa's is echt wel gigantisch, moet u weten).
Porsche: U rekent op vertrouwde concepten en bent bereid daarvoor veel te betalen. Radicale vernieuwing is niet direct uw prioriteit: Hermes; Delvaux
Lamborghini: Het is niet omdat het duur is dat het klasse heeft: Christian Lacroix
Rolls Royce: Erg duur, maar tijdsloos: Chanel
Peugeot: Voor ieder wat wils, niemand is er écht wild van: H&M
Citroën: Voor ieder wat wils, maar dan met snufjes waarbij je denkt 'Wie zit hier nu op te wachten?': Hema
Volkswagen:Degelijk, betrouwbaar, geen frivoliteiten. Niet goedkoop, maar waar voor uw geld als stijl geen breekpunt is: River Woods


Net zoals bij kleren, is het niet zo dat het ene merk op zich beter is dan het ander merk. Het is een kwestie van smaak (en geld natuurlijk).

Nu heeft u geen enkel excuus meer voor automobiele flaters in de stijl van: 'We hebben gekozen voor een hip en modern wagentje, een Toyota'. Dat is net hetzelfde als: 'Schatje, we kunnen ons vanavond eens lekker laten gaan. Ik heb opwindende lingerie gekocht in de Damart. Huidkleurig en maximaal ondersteunend.'



8 opmerkingen:

Francois zei

Daar zie je hem... de BMW liefhebber... :)

Anoniem zei

Maar je moet toch toegeven dat mijn typering klopt, he.;-)

Groetjes,
Michael

Anoniem zei

Maar ik blijf op mijn honger zitten met mijn octavia of superbe

Koen

Michael Tack zei

Dag Koen,

Skoda is ook een gemakkelijke: Kwaliteit en duurzaamheid. Mooi maar minder opvallend. Uiteindelijk toch duurder dan het lijkt op het eerste zicht: Massimo Dutti.

Groetjes,
Michael

Sandrino zei

En met een Volvo ? Geen stijl dan ?

Anoniem zei

@ Sandrino: Volvo: Comfort en degelijkheid boven stijl: Clarcks (schoenen).

Kan je je er in vinden? ;-)

Jolien zei

En een Hyundai? :D

Michael Tack zei

@Jolien: Hyundai: Iedereen vindt er wel iets naar zijn goesting. Maar binnen het gamma is heel veel kwaliteitsverschil. Je kan geluk hebben of je kan echt met een product eindigen dat na korte tijd al mankementjes vertoont: Zara