woensdag 13 juli 2011

Motorit

Morgen vertrek ik op motortrip. Een jaarlijkse traditie is dat ondertussen geworden: Ik trek er dan op mijn eentje op uit om een aantal dagen lang niets anders te doen dan te rijden, te rijden en nog eens te rijden. Het is voor mij de ultieme ontspanning: Ik hoef nergens aan te denken. Meer zelfs, ik mag nergens aan denken, behalve aan het rijden.

Vorig jaar dacht ik nochtans dat het het laatste motoruitje was geweest. Toen ik na 1350 km midden in de nacht nat tot op het vel en verkleumd tot op het bot thuis kwam, dacht ik: 'Het is goed geweest. Dit is niets voor voor mij. Ik verkoop mijn moto en koop mezelf een Defender. Da's ook avontuurlijk, maar niet zo lastig'. Ook omdat ik rond middernacht - op zoek naar een hotel - de weg verloor in de Banlieus van Parijs, werd mijn enthousiasme wat gefnuikt. Als je in een straat voor een rood licht staat te wachten als enige voertuig tussen de flatgebouwen met als enige buur op het kruispunt een groepje 'hangjongeren', bedenk je dat je als motard toch wel een gemakkelijk slachtoffer bent. Op voorwaarde dat ze je te pakken krijgen, natuurlijk.

Maar na een tijdje begint het toch terug te kriebelen en aldus besliste ik om toch op pad te gaan. Mijn moto krijgt nog een spoed-onderhoudje vandaag. En in de loop van de dag beslis ik waar ik heen ga. Ik laat mijn bestemming volledig afhangen van het weerbericht. Wellicht wordt het de Provence. Dat lijkt de enige bestemming in een straal van 1000 km rond Brugge waar er de komende dagen min of meer mooi weer zal zijn.

Onderweg zal ik wat foto's nemen. Maar zoals steeds zijn die eigenlijk alleen voor mij interessant. Het zijn foto's waar ofwel mijn moto ofwel mijn hotelkamer op staat. Voor de rest heeft eigenlijk niemand daar wat aan. De foto bij dit blogje is genomen bij een vorige doortocht in de Provence. Zoals je ziet, er zijn al boeiendere reisfoto's gemaakt :-).

Vandaar dat er morgen niet geblogd wordt. Ik heb mijn PC niet mee en leg mijn data-transfer uit in het buitenland. Ontspannen is ook een beetje de-digitaliseren.

Geen opmerkingen: