maandag 31 oktober 2011

Halloweenkoppel

Ik vind Halloween fantastisch. Vooral voor de kids. Eindelijk een feest dat beroep doet op fantasie en creativiteit. Dat dat dan nog altijd wat balanceert tussen grappig en beangstigend is nog eens zo plezant. Ik weet het, het is Amerikaans en het is commercieel, maar voor mij kan dat de pret niet drukken. Van waar het ook komt, het is leuk voor de kinderen (en ook voor vele volwassenen, merk ik).

Dat de 'trick or treat' rondgangen niet zijn ingeburgerd, vind ik niet zo erg. Ik heb er niets op tegen, maar het leukste vind ik toch de evenementen die in de tijd van Halloween worden georganiseerd. Denk maar aan de fakkeltochten, wandeltochten, straattheaters, ... . Gisteren gingen we bijvoorbeeld naar 'behekst Diksmuide', een mini stadsfestivalletje in Halloweensfeer. Heel sympathiek.

Komt daarbij ook nog dat Silvie en ik vandaag, op Halloween, 12 jaar samen zijn. Een echt Halloweenkoppel dus, nog van voor de tijd dat Halloween bestond. Eigenlijk best wel cool, hé.

Bij anderen is het alle dagen Valentijn. Bij ons elke dag Halloween. Vooral 's morgens in de spiegel na een korte nacht.




Geen opmerkingen: