zaterdag 18 juni 2011

Brief van Mijn Zus aan Ryanair

Hieronder vind je een brief die mijn zus schreef na een incident met Ryanair. Mijn persoonlijk commentaar vind je in het blauw:

'Geachte Heer Ryan,

Onlangs reisde ik met uw maatschappij naar Valencia. Op voorhand had ik speciaal een valiesje gekocht dat volgens de standaarden wordt toegelaten als handbagage. Het valiesje vindt u op de foto in bijlage. (In tegenstelling tot mezelf bereidt Mijn Zus haar reizen wél goed voor)

Op de dag van vertrek in Charleroi moest ik mijn tasje in een bak stoppen om te checken of het effectief als handbagage kan worden gezien. Dat lukte en ik hoefde de toeslag die men moet betalen als men bagage meeneemt, niet te betalen. (Op zich toch een raar idee dat bagage meenemen op reis als een 'optie' wordt beschouwd. Heeft nog niemand anders zich daar vragen bij gesteld?)

Op de terugreis was er wat chaos op de luchthaven (Tja, in Spanje...): Er werd gestaakt in Zaventem (Tja, in Zaventem) en daarom probeerden vele reizigers via Charleroi terug te keren.

Na lang wachten, was het eindelijk aan mij om in te checken. Bij de valies-in-de-bak-check kreeg ik nu te horen dat ik moest bijbetalen want 'hij paste er wel in, maar het is toch wel nipt. Ik moet een beetje duwen'. Na wat discussie met een erg onvriendelijke medewerkster van Ryanair, moest ik toch 40 euro bijbetalen. Ik kan deze inconsistentie in uw procedures niet begrijpen. (Hier niet verder over nadenken, Zus. Laat ons hopen dat ze betere procedures hebben bij het onderhoud van hun vliegtuigen.)

De bagage werd evenwel niet ingecheckt (het gaat immers over een klein valiesje), maar ik mocht het wel bijhouden op het vliegtuig als handbagage. Nadat ze dus 40 euro had betaald omdat het geen handbagage is. Begrijpe wie begrijpen kan. (Ik begrijp je frustratie, Zus. Zie mijn blogje over 'What Women want')

Graag had ik hierover wat opheldering van u gekregen.

Met beleefde groeten,

Zijn Zus'

Geen opmerkingen: