zaterdag 18 juni 2011

What women want: Graag heldere instructies.

Vorige week keurde de kamer het wetsvoorstel goed dat quota oplegt in de raden van bestuur voor overheids- en beursgenoteerde bedrijven. Ik weet zelf niet goed wat ik hiervan moet vinden. Ik zou het vooral aan de vrouwen zelf willen vragen. Maar ik geraak niet echt uit aan de signalen die uit vrouwenland komen. Vanuit feministische overwegingen zal de ene voor en de andere tegen pleiten.

Ook in het dagelijkse leven krijgen we dubbele signalen: Je moet je als man verzorgen, mooi kleden, emoties tonen, enzovoort. Maar ook niet teveel anders ben je een Jeanet. Een hoog libido is storend, een laag libido leidt tot de onvermijdbare vraag 'Vind je me niet meer aantrekkelijk misschien?'. Behoed u ook voor vragen als 'Vind je dat we een knappe buurvrouw hebben?' Als je zegt 'Neen', dan krijg je het antwoord dat je liegt. Als je zegt 'Ja', dan krijg je de vraag voorgeschoteld waarom je naar andere vrouwen kijkt.

Het moeilijkst van alles vind ik het omgaan met diepe décolletés. Ik heb ondertussen al geleerd dat vrouwen zelf vinden dat ze goed gekleed zijn als ze een diepe décolleté aanhebben. Als andere vrouwen een even diepe décolleté aanhebben, dan 'Is dat toch wel overdreven'. Als je décolletés niet mooi vindt in het algemeen dan ben je - opnieuw - een Jeanet. Als je décolletés bij je eigen vrouw niet nodig vindt, ben je een 'fundamentalist. Zal ik een Boerka dragen?'. Het moeilijke is dat je MOET een mening hebben over décolletés ('Want dat kan toch niet dat u dat koud laat, àlle mannen zien graag décolletés'). Die mening moet je je echter vormen zonder naar de décolletés te kijken. Anders zeggen ze over u: Ach, -UW NAAM INVULLEN-, die ken ik. Da's dat vies ventje dat naar uw borsten zit te kijken. Vooral als je een décolleté aan hebt.'

Pffff. Ik weet het niet meer.



6 opmerkingen:

filip zei

Klinkt heel bekend in de oren. Kleren gaan kopen is, vind ik, echter nog veel moeilijker: als je te snel "ja, 't is mooi" zegt is dat om er vanaf te zijn, een mannelijke" grom" is ook al fout, als je na een "denkpauze" ja zegt halen ze steevast iets anders vanachter hun rug, lastig lastig...
en om het cliché te bevestigen: décolletés zijn super ;-))

Michael Tack zei

Ik snap helemaal wat je bedoelt! Niet meegaan is daarenboven dikwijls ook geen optie... Het wordt steeds moeilijker!

Maar ook omgekeerd denk ik dat veel vrouwen mannen niet begrijpen. Maar da's voor een ander blogje. :-)

pieter vs zei

De competenties van uw nieuw personeel al meteen in kaart gebracht zie ik ? ;-)

Klaartje zei

Deze 'affaire' ooit al eens vanuit het andere perspectief bekeken, beste mannen? Als je als vrouw gedecolleteerd op kantoor of bij de klant verschijnt wil je 'iets compenseren' of 'moet er gescoord worden, zeker?'. Als je gèèn décolleté draagt , ben je gegarandeerd 'klassiek gekleed', wil je wellicht een 'statement maken dat je ook over brains beschikt' of word je ronduit 'preuts' genoemd!? 't Is voor ons ook niet altijd simpel ;-)

Michael Tack zei

@Pieter: Ach, neen. Werk en plezier moeten gescheiden blijven, he :-).
@Klaartje: Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. Uw reactie draagt bij tot mij 'voortschrijdend inzicht' zoals de politici dat zeggen. :-) Als ik mag kiezen, zou ik toch gaan voor de 'klassiekere look'. Dat maakt het leven simpeler.:-)

Anoniem zei

Ikzelf prefereer geen décolleté En ik heb lak aan wat mannen én vrouwen hiervan vinden en neen , een lesbienne ben ik ook niet..Het prettigst in je vel voelen is belangrijk toch?
Niet alle vrouwen zijn zoals jullie erover denken of ervaren Heren :)