woensdag 8 februari 2012

Internethelden





No more heroes any more zongen de Stranglers. Dat was natuurlijk buiten de internethelden gerekend. Enfin, ik noem dat internethelden omdat ik niet weet hoe je hen officieel moet noemen. Met internethelden bedoel ik van die mensen die echt heel toffe dingen doen, dat op internet zetten en dan vele duizenden keren bekeken worden.

Op sommige van die mensen ben ik echt stikjaloers. Ik wou dat ik hun idee had gehad. Vaak gaat het om simpele, leuke ideetjes die met veel energie (en geduld) worden uitgewerkt tot iets bewonderenswaardig, grappig of ontroerend. De meest bekende is ongetwijfeld Matt met zijn vreemde dansje in de 'Where the hell is Matt' filmpjes.

Maar er zijn er nog. Denk ook aan het befaamde T shirt war filmpje. Super, toch?! Of het kussen-filmpje van dezelfde jongens.

Natuurlijk zijn er ook mensen die tegen wil en dank internetheld worden. Die sympathieke oudere koppeltje bijvoorbeeld dat de werking van een computer met webcam ontdekt. Of ook het jongetje dat net iets teveel verdoving kreeg bij de tandarts.

Bij deze dus een dubbele oproep: Kent u de juiste naam van het fenomeen van 'internethelden' of heb je een leuk idee voor een filmpje ofzo, laat maar weten. Ik ben benieuwd!


Geen opmerkingen: