zondag 5 februari 2012

Oog voor detail


Ik heb een bijzondere relatie met details. Thuis en op kantoor hoeft er voor mij niets helemaal in orde te zijn. Ongeveer is al lang goed genoeg. Dit leidt tot een wagen vol rommel, een bureau waar een kat haar jongen niet in terug vindt en een enkele keer een bruine riem op zwarte schoenen.

Maar die ongevoeligheid voor details verdwijnt als sneeuw voor de zon als ik rapporten of offertes moet opleveren, presentaties moet maken, tools moet maken, etc. Dan moet alles volledig in orde zijn. Tot in de puntjes. Soms met een diepe zucht van collega's tot gevolg.

Er is echter nog één vlak waarop ik erg goed ben met details: Televisie. Vaak valt mijn oog op dingen die anderen niet direct opvallen. Zo spotte ik een cameraman in de serie 24, mouwen die opgestroopt, afgerold en terug opgestroopt zijn in één scene in Prison Break, een te spannende onderbroek van Ann Lemmens in 'the Voice', inconsistenties in het script van een film, etc.

Ook in reclames zijn niet alle details goed doordacht, zo blijkt. De bijhorende foto is een foto van een stilstaand beeld (niet uitvergroot, anders zou dit eerder wijzen op een perverse geest dan iemand met oog voor televisiedetail) van een reclame voor ontbijtkoeken van Lu.

Mocht de foto niet duidelijk zijn (op het scherm was het alleszins wel duidelijk): Dit is een camerashot van de verkleedkledij van een jongedame die verkleed is in een graantje. Maar haar kledij spande precies net iets té veel.

Toch een beetje ongepast voor de promotie van een familieproduct. :-)



Geen opmerkingen: