zondag 25 september 2011

Roel Verniers

Dit weekend vernam ik via Twitter het droevige nieuws dat Roel Verniers is overleden. Hij is de journalist waarover ik precies een week geleden een blogje schreef. Jammergenoeg is zijn column 'Blauwe Pijn' zijn laatste stukje geweest.

Het is erg jammer dat het zo is moeten aflopen. Hij heeft ons, krantenlezers, wel een aantal prachtige stukjes nagelaten waarbij hij ons kennis heeft laten maken met een wereld waarmee je onder normale omstandigheden geen kennis kan maken: De wereld van het hyperindividuele lijden. Het is een wereld van allesaantastende ellende die niet kan worden verholpen - hoogstens verzacht - door de anderen. Hoe goed hun bedoelingen ook zijn.

Via deze weg wens ik de familie, vrienden en collega's van Roel Verniers veel sterkte.







De rest van deze week ben ik op congres in het buitenland. De ervaring leert dat het in die gevallen een beetje moeilijker is om te bloggen. Volgende week ben ik er terug.

Geen opmerkingen: